Pages

Tuesday, August 16, 2011

ramadhan al mubarak..

salam ramadhan..
puase dah sampai ari ke 16,aku baru nk wish..
ohh,maaf..
aku agak sibuk..
xde mase sangat nk ngadap menaip laptop ni..
macam2 jadi sepanjang bulan puase ni..
ade yang baek ade yang kurang baek..
tapi,itu lah kehendakNya..
setiap ape yang di beri adalah takdir untuk menguji sejaoh mane ketabahan kite..
setiap ape yang diberi adalah berdasarkan kemampuan kite..
Allah tak kan menguji hambaNya atas sesuatu yang tak mampu untuk diterima..
aku yakin..
kerna aku dah lalui macam2..
dan aku pasti..
kite semua mampu untuk harungi..
sebab ape..
sebab kite adalah hambaNya..
setiap ujian ade hikmah yang tersembunyi..
akan ada kelebihan dikemudian hari..
yang kite tak nampak pada mulanya.
tapi kite akan sedar yang ujian itu sebenarnya akan menyedarkan kite tentang kebaikan disebaliknya..
ye,setiap insan akan ade ujian..
dan itu berbalik kepad insan itu sendiri bagaimana hendak menerima dan bagaimana hendak mengatasi sesuatu ujian itu..
jika kite menerima dgn redha,insyaAllah kite akan dpt nikmatnya dikemudian hari..
nikmat ape..??
itu bergantung kepada bagaimane kite menerima sesuatu ujian..
setiap dari kte berbeza..
itu lah uniknya..
keindahan kehidupan..
dipenuhi dgn pelbagai rencah,pelbagai warna..
sekian itu saje dari saye..
semoga ramadha kali ini lebih baek dari sebelumnya..
insyaAllah..

p/s: my grandma sick,hope that she will get better soon..
miss my grandma yg active dan cergas..

No comments: